Propagační materiál musí obsahovat informaci o realizaci projektu za finanční spoluúčasti EU a musí na něm být zobrazeno standardní logo Společenství – vlajka EU. Konkrétní podoba je uvedena v příloze č. 1 Prováděcího nařízení.
Příjemce postaví během provádění operace velkoplošný reklamní panel v místě provádění každého projektu, který splňuje tyto podmínky:
- celkový veřejný příspěvek na projekt překročil 500 000 EUR;
- projekt spočívá ve financování infrastruktury nebo stavebních prací.
Po dokončení projektu se reklamní panel nahradí stálou vysvětlující tabulkou.
Příjemce vyvěsí dobře viditelnou a dostatečně velkou stálou vysvětlující tabulku, a to nejpozději do šesti měsíců po dokončení projektu, který splňuje tyto podmínky:
- celkový veřejný příspěvek na projekt překročil 500 000 EUR;
- projekt spočívá v nákupu hmotného předmětu nebo ve financování infrastruktury nebo stavebních prací.
Sdělení o využívání prostředků SF musí obsahovat následující:
- evropský symbol v souladu s grafickými normami stanovenými v příloze Nařízení Komise a odkaz na Evropskou unii;
- odkaz na příslušný fond - v případě ERDF: Evropský fond pro regionální rozvoj,
- prohlášení, které vybere ŘO a jež zdůrazňuje přínos intervence Společenství, nejlépe pak ve znění Investice do vaší budoucnosti.
Údaje musí zabírat nejméně 25 % tabulky či reklamního panelu.
Pokud jde o malé propagační předměty, neplatí písmena b) a c), stejně jako v případech, kde užití textů by nebylo vhodné a v případech nepřiměřené technologické náročnosti.
Přesný postup, jak dostát povinnosti informovat o spoluúčasti EU na financování projektu, udávají Pravidla pro publicitu. Veškeré informační materiály určené k publicitě projektu budou obsahovat i logotyp ROP Jihovýchod a logotyp příslušného kraje, na jehož území je projekt realizován.