Vyhledávání
Úvod | O nás | Volná místa | Tiskové centrum | Kontakty

Pravidla publicity

V souvislosti s realizací projektu má každý příjemce povinnost informovat veřejnost o spolufinancování projektu z fondů EU v souladu s nařízením Komise č. 1828/2006, kterým se stanoví prováděcí pravidla k nařízení Rady č. 1083/2006 o obecných ustanoveních (dále jen Prováděcí nařízení), Oddíl 1, zejména článek 8 a 9. Záměrem tohoto požadavku je zejména informovat širokou veřejnost včetně potenciálních žadatelů o možné finanční pomoci nabízené ze strany EU.

Propagační materiál musí obsahovat informaci o realizaci projektu za finanční spoluúčasti EU a musí na něm být zobrazeno standardní logo Společenství – vlajka EU. Konkrétní podoba je uvedena v příloze č. 1 Prováděcího nařízení.

Příjemce postaví během provádění operace velkoplošný reklamní panel v místě provádění každého projektu, který splňuje tyto podmínky:

  • celkový veřejný příspěvek na projekt překročil 500 000 EUR;
  • projekt spočívá ve financování infrastruktury nebo stavebních prací.

 

Po dokončení projektu se reklamní panel nahradí stálou vysvětlující tabulkou.

Příjemce vyvěsí dobře viditelnou a dostatečně velkou stálou vysvětlující tabulku, a to nejpozději do šesti měsíců po dokončení projektu, který splňuje tyto podmínky:

  • celkový veřejný příspěvek na projekt překročil 500 000 EUR;
  • projekt spočívá v nákupu hmotného předmětu nebo ve financování infrastruktury nebo stavebních prací.

Sdělení o využívání prostředků SF musí obsahovat následující:

  • evropský symbol v souladu s grafickými normami stanovenými v příloze Nařízení Komise a odkaz na Evropskou unii;
  • odkaz na příslušný fond - v případě ERDF: Evropský fond pro regionální rozvoj,
  • prohlášení, které vybere ŘO a jež zdůrazňuje přínos intervence Společenství, nejlépe pak ve znění Investice do vaší budoucnosti.

Údaje musí zabírat nejméně 25 % tabulky či reklamního panelu.

Pokud jde o malé propagační předměty, neplatí písmena b) a c), stejně jako v případech, kde užití textů by nebylo vhodné a v případech nepřiměřené technologické náročnosti.

Přesný postup, jak dostát povinnosti informovat o spoluúčasti EU na financování projektu, udávají Pravidla pro publicitu. Veškeré informační materiály určené k publicitě projektu budou obsahovat i logotyp ROP Jihovýchod a logotyp příslušného kraje, na jehož území je projekt realizován.

zpět na: Pro příjemce

Aktuality

Úřad Regionální rady Jihovýchod povede Artur Zatloukal

(14. 12. 2016) 14. prosince 2016 se stal novým ředitelem Úřadu Regionální rady Jihovýchod Ing. Artur Zatloukal. více

Nový Výbor Regionální rady uzavře ROP Jihovýchod

(14. 12. 2016) Na zasedání zastupitelstva Jihomoravského kraje dne 16. 11. 2016 byli zvoleni noví členové Výboru Regionální rady Jihovýchod za Jihomoravský kraj. Za Kraj Vysočina byli členové zvoleni již 22. 11. 2016. Nově zvolený výbor se sešel k prvnímu jednání 14. 12. 2016.

  více

13 miliard korun investováno na území Kraje Vysočina díky ROP Jihovýchod

(1. 7. 2016) Regionální operační program Jihovýchod proplatil poslední evropské peníze projektům na Vysočině a jeho fungování po téměř deseti letech pomalu končí. Během jeho realizace bylo schváleno 932 projektů z toho 322 na Vysočině a 70 v Jihlavě. Celkový objem financí, investovaných na území Kraje Vysočina, je více než 13 miliard korun. více

Téměř 18 miliard investováno na území Jihomoravského kraje díky ROP Jihovýchod

(1. 7. 2016) Regionální operační program Jihovýchod proplatil poslední evropské peníze projektům v Jihomoravském kraji a jeho fungování po téměř deseti letech pomalu končí. Během jeho realizace bylo schváleno 932 projektů, z toho 610 v Jihomoravském kraji a 154 v Brně. Celkový objem financí, investovaných na území Jihomoravského kraje je téměř 18 miliard korun. více