311 kilometrů bezpečnějších a kvalitnějších silnic II. a III. třídy nejen pro auta, ale i pro chodce, nové průtahy a obchvaty obcí, 38 nových mostů, snížená hlučnost a prašnost a mnohá další pozitiva můžeme najít za dotacemi ve výši 3,6 miliardy korun, které se podařily Kraji Vysočina získat a také úspěšně prostavět.
Mezi nejdůležitější projekty, týkající se propojení větších měst v regionu, můžeme jmenovat například sedm úseků silnice II/602 mezi hranicemi kraje a Pelhřimovem, propojení mezi Třebíčí a Jihlavou, spojení Světlé nad Sázavou s D1. Dále také silnice mezi Havlíčkovým Brodem a Přibyslaví a v neposlední řadě zkvalitnění hlavního tahu do Žďáru nad Sázavou díky obchvatu Bohdalova
a obce Jamné.
A stavěly se nejen silnice, ale i nové mosty, například tři mosty u Hesova, most u Panských Dubenek, v Miletíně, v Hořicích,
u Humpolce a další.
Kraj Vysočina však nezapomněl investovat i do dalších částí svého kraje, nejen do těch důležitějších tras, příkladem jsou třeba stavby propojení Horní Cerekev – Kostelec, silnice Budeč–Štěpkov–Budkov, Oslavice–Oslavička, Štoky – Petrovice – Větrný Jeníkov a další.
„Musím říct, že investic do silnic, a právě těch menších, regionálních, kterým jsme poskytovali dotace z ROP Jihovýchod, se Kraj Vysočina zhostil velice dobře. Projekty byly vždy dobře připraveny, nemuseli jsme řešit žádné významné problémy. Jsem velice ráda, že jsme se mohli aspoň malou částí podílet na lepším cestování po Kraji Vysočina.“ Řekla k výsledným číslům
Mgr. Marta Valešová, MBA, ředitelka Úřadu Regionální rady Jihovýchod.
Aktuální stav celkového čerpání dotací z ROP Jihovýchod k dnešnímu dni:
- Definitivní počet projektů, včetně nepodpořených, které prošly Úřadem Regionální rady Jihovýchod,
je 1 701. - Ukončeno máme k dnešnímu dni 923 projektů.
- V realizaci stále ještě je a dokončuje se už jen 17 projektů.
- Máme proplaceno 17,5miliardy korun – čistě podíl EU.
- Zbývá nám proplatit 1,3miliardy korun - čistě podílu EU.